Wat is conversie

Veel verkeer naar uw website is mooi, echter is het waardeloos zonder resultaat. Misschien bent u deze zin al vaker op onze website tegengekomen, dat is dan ook niet voor niks: “bezoekers moeten worden omgezet in klanten”. Dit is de definitie van conversie.

Als u wilt kunnen we uw hele website analyseren en optimaliseren, maar ook voor een enkele pagina kunnen we u van dienst zijn. Vaak is bij deze acties haast geboden, als een landing-pagina razendsnel in de zoekresultaten stijgt wilt u zo min mogelijk klanten verliezen, we doen dan ook ons uiterste best om u zo snel mogelijk te helpen.

Meten = Weten

Bij conversie optimalisatie gaan we natuurlijk niet af op goed geluk. De veranderingen voeren we door, dan is het tijd om te kijken of het ook verbeteringen zijn. Door gebruik van A/B tests weten we precies welke aanpak het beste werkt. A/B testst zijn een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie.Een A/B test werkt als volgt: Je schotelt een willekeurig deel van je bezoekers een andere pagina aan dan het andere deel. Vervolgens meet je welke pagina het meeste doelen realiseert. Zo weet je precies welke pagina het meeste waarde genereert voor jou bedrijf.

Een voorbeeld van deze effectiviteit is de website van Obama, door te testen met verschillende donatie pagina’s heeft hij 60 miljoen meer campagnegeld opgehaald.

ab-testing